MediaWatch

Børsen har tændt for strømmen til 'Play'

Erhvervsavisens on-demand tv-kanal er nu gået i luften. Ambitionen er ”YouTubes tiltrækningskræft, Netflix’enkelthed og Spotifys valgfrihed,” lyder det fra adm. dir. Anders Krab-Johansen.

Børsens streaming-kanal ’Play’ er nu i luften til at servicere brugere med aktie-tv on-demand.

Kanalen er født ud af en udvikling, hvor brugerne bliver stadig mere kræsne og utålmodige, skriver adm. direktør og chefredaktør Anders Krab-Johansen i præsentationen af kanalen.

Derfor vil Børsen svare igen på de behov med ’Play’, der følger udviklingen på aktiemarkederne dagen i gennem. Ifølge chefredaktøren har Børsen været nødt til udviklet platformen fra bunden.

”Ambitionsniveauet var at skabe et produkt, som kunne måle sig med Youtubes tiltrækningskraft, enkelheden hos Netflix og valgfriheden fra Spotify. Naturligvis inden for Børsens område. De nye medieplatforme har skabt en ny forventning hos jer, kunderne, som vi ønskede at leve op til,” skriver han.

Streaming-konkurrent på vej

Børsens Play er det seneste tiltag i de danske mediers oprustning på erhvervsstoffet. I efteråret lancerede Jyllands-Posten erhvervsmediet Finans med en betragtelig udvidelse af avisens eksisterende erhvervsredaktion, og til foråret går TV 2 og Berlingske live med deres fælles streaming-kanal 'TV 2/Berlingske Business'. Tidligere i år lancerede Børsen desuden investorplatformen Market News, der er udset som konkurrent til Euroinvestor.dk.

App’en er tilgængelig i Apples App Store og Google Play til Android-telefoner, men bliver samtidig også streamet fra en desktop-version.

Bureauer: Ny erhvervskanal har svær og interessant målgruppe

Berlingske: Vigtigt for os at komme ind på tv-markedet

Børsen trykker ’Play’ først i det nye år

TV 2/Berlingske: Erhvervskanal i en anden liga end Børsens

Finans fastholder lav tv-profil trods konkurrent-offensiv

Børsen vil gå nye annonceveje med knopskydning

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere