Børsen har tændt for strømmen til 'Play'
![](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article7119214.ece/ALTERNATES/schema-16_9/b%25C3%25B8rsen%2520play2.jpg)
Børsens streaming-kanal ’Play’ er nu i luften til at servicere brugere med aktie-tv on-demand.
Kanalen er født ud af en udvikling, hvor brugerne bliver stadig mere kræsne og utålmodige, skriver adm. direktør og chefredaktør Anders Krab-Johansen i præsentationen af kanalen.
Derfor vil Børsen svare igen på de behov med ’Play’, der følger udviklingen på aktiemarkederne dagen i gennem. Ifølge chefredaktøren har Børsen været nødt til udviklet platformen fra bunden.
”Ambitionsniveauet var at skabe et produkt, som kunne måle sig med Youtubes tiltrækningskraft, enkelheden hos Netflix og valgfriheden fra Spotify. Naturligvis inden for Børsens område. De nye medieplatforme har skabt en ny forventning hos jer, kunderne, som vi ønskede at leve op til,” skriver han.
Streaming-konkurrent på vej
Børsens Play er det seneste tiltag i de danske mediers oprustning på erhvervsstoffet. I efteråret lancerede Jyllands-Posten erhvervsmediet Finans med en betragtelig udvidelse af avisens eksisterende erhvervsredaktion, og til foråret går TV 2 og Berlingske live med deres fælles streaming-kanal 'TV 2/Berlingske Business'. Tidligere i år lancerede Børsen desuden investorplatformen Market News, der er udset som konkurrent til Euroinvestor.dk.
App’en er tilgængelig i Apples App Store og Google Play til Android-telefoner, men bliver samtidig også streamet fra en desktop-version.
Bureauer: Ny erhvervskanal har svær og interessant målgruppe
Berlingske: Vigtigt for os at komme ind på tv-markedet
Børsen trykker ’Play’ først i det nye år
TV 2/Berlingske: Erhvervskanal i en anden liga end Børsens
Relaterede artikler
Berlingske: Vigtigt for os at komme ind på tv-markedet
For abonnenter
Børsen trykker ’Play’ først i det nye år
For abonnenter