Amedia efterligner techkoncerner i jagten på fortsat digital vækst

Topchef i den norske mediekoncern er ikke glad for bundle-tilgangen. En platformstilgang, der imiterer konkurrenterne i Silicon Valley, er nøglen til mediers overlevelse i en digital æra, mener han.
Anders Møller Opdahl har været koncerndirektør i Amedia siden 2020. | Foto: Ihne Pedersen/Amedia
Anders Møller Opdahl har været koncerndirektør i Amedia siden 2020. | Foto: Ihne Pedersen/Amedia

En omlægning i forbindelse med en krise i koncernen for godt 10 år siden har været afgørende for at vende afvikling til udvikling i Amedia. Den norske lokal- og regionalmediekoncern er herigennem gået fra nul digitale abonnenter til omkring en halv million på det årti, der er gået siden.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også