En del af Watch Medier

MediaWatchonsdag31. maj 2023

  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Søg
  • Log ind
MediaWatchonsdag31. maj 2023
  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
Anja Linnet bliver vicedirektør i Have Kommunikation & PR. | Foto: HAVE Kommunikation & PR

Have Kommunikation udnævner ny vicedirektør

Efter knap fem år som først seniorrådgiver og siden chefrådgiver i kommunikationsbureauet får den nye vicedirektør nu en ”central rolle i firmaets strategiske udvikling.”
  • PR-virksomheden Friday overtager københavnsk influencerbureau
  • Bauer henter ny indholdsdirektør fra Gyldendal

For abonnenter

"Det er et kæmpeproblem, at lovgivningen slet ikke er fulgt med den digitale udvikling, og at vigtige digitale områder er helt ureguleret eller meget sparsomt reguleret", sagde Søren Sandfeld Jakobsen, formand for Radio- og tv-nævnet og professor i medieret, denne uge til MediaWatch. | Foto: Joachim Adrian

Briefing: Ugen i mediebranchen

"IRM’s seneste prognose indikerer, at de hårde tider kan komme til at fortsætte også fremover," udtaler Madeleine Thor er direktør i IRM. | Foto: Pr / Irm

Annoncemarkedet gik forventeligt tilbage i første kvartal

For abonnenter

K-News har gennemgået medierne og fundet 24 eksempler på artikler med kommercielt indhold, som reklamerer for onlinespil og -casino. | Foto: Jens Dresling/Politiken/Ritzau Scanpix

Medier sletter artikler med annoncørbetalt indhold

"Vi vil gerne lægge pres på medierne, så de bliver dygtigere til at fjerne det skadelige indhold. De gør i forvejen en ret stor indsats, hvis ikke, ville det jo gå helt amok. Men vi vil styrke den danske vinkel,” siger Thomas Kragh, som er direktør i DAOM. | Foto: Christoph Dernbach/AP/Ritzau Scanpix

Daom skyder gang i oprydningsarbejde i digitalt annoncemiljø

For abonnenter

Lokale 'ja tak-tilbud' på supermarkedernes Facebook-profiler er i færd med at erstatte trykte annoncer, lyder det fra marketingchef i Coop. | Foto: Niclas Jessen/coop/pr

Alternativ til tilbudsaviser lokker kunder i dagligvarebutikker

  • Foto: Pr/akademikernes A-kasse

    A-kasse lancerer digitalt medie for medlemmer

    Akademikernes a-kasse udvider sit medlemstilbud med medie, der sætter spot på arbejdsliv og særligt dets forskellige faser samt hvordan, det i fremtiden kan se ud.

    For abonnenter

  • New Final defineres som et "kreativt brand bureau". | Foto: Screenshot

    Tidligere Accenture Song-profiler stifter eget bureau

    De to partnere har fokuseret på at definere, hvad de selv vil løse, og hvad de ligger i eksterne hænder. De har derfor etableret strategiske partnerskaber for selv at fokusere på kerneydelser. 
  • Journalist og forfatter E. Jean Carroll har på ny anlagt sag mod Donald Trump. | Foto: Kena Betancur, Andrew Kelly/Ritzau Scanpix

    Trump får nyt søgsmål på nakken efter udtalelser på CNN

    Journalisten E. Jean Carroll søger igen erstatning fra den tidligere amerikanske præsident for æreskrænkelse i forbindelse med interview. Flere har kritiseret CNN for at give Trump en platform.
  • Mindshare lukker sit kontor i Aarhus

    Det medfører, at seks stillinger bliver nedlagt. Lukningen sker, da markedet er ”aftagende.”
  • Nedkøling af datacentre er en af de større kilder til CO2-udledning fra digital annoncering.

    Bureaukoncern lancerer CO2-beregner til at måle klimaaftryk fra annoncer

    Den nye CO2-beregner skal være med til at sænke udledninger fra alle slags kampagner og gøre det nemmere for kunder at afrapportere klimaaftryk i henhold til nye EU-regler.

    For abonnenter

  • Et eksempel på AFA JCDecauxs reklameudstyr. | Foto: Pr/afa Jcdecaux

    Outdoorselskab vinder mangeårigt udbud i kommune

    Med den nye kontrakt dækker AFA JCDecauxs reklamer 84,9 pct. af den danske befolkning.

    For abonnenter

  • Magnus Restofte blev i 2015 kommunikationschef for Det Kongelige Teater I 2019 fik han titel af kommunikationsdirektør. Han er desuden del af direktionen. | Foto: Anders Holst Pedersen

    Det Kongelige Teaters kommunikationsdirektør stopper

    Efter otte år i spidsen for teatrets kommunikation har direktøren valgt at forlade sin stilling. 
  • Marianne Bugge Zederkopf er direktør i Danske Medier Research og kritisk over for techselskabernes større indhug i annonceomsætningen i Danmark. | Foto: Pr/danske Medier

    Udenlandske selskaber tog større bid af dansk annoncemarked i 2022

    Ud af de 11,4 mia. kr. der blev omsat for på det digitale annoncemarked i Danmark i 2022, sad udenlandske techselskaber på knap 65 pct. ifølge rapport.
  • Christian Birch og Morten Bo Rønsholdt stiftede i 2009 Etilbudsavisen, der i dag har sidstnævnte som direktør. | Foto: Lars Krabbe

    Firma bag Etilbudsavisen femdobler bundlinjen

    Virksomheden Tjek, der er i konkurrence med distributører af fysiske tilbudsaviser, fik medvind fra inflationen i 2022, skriver Finans. 

    For abonnenter

  • Der skal skrues op for hvervning af nye medlemmer til Dansk Journalistforbund. | Foto: Screenshot

    DJ dedikerer over tre mio. kr. til at få nye medlemmer i hus

    To nye ansatte skal løfte indsatsen med at hverve nye, unge medlemmer på landets journalist- og medieuddannelser.
  • Foto: Colourbox

    Marketing- og reklamefolk oplever problemer med krænkelser i branchen

    Ifølge en ny rundspørge hos mediet Markedsføring har 49 personer i reklame- og marketingbranchen oplevet krænkelser inden for det seneste år.
  • Ældreminister Mette Kierkgaard (M) fik overdraget ministerposten den 15. december 2023. I næste uge får hun tidligere sportschef på B.T. som pressechef. | Foto: Tariq Mikkel Khan

    Tidligere sportschef på B.T. bliver pressechef i ministerie

    Efter nogle måneders pause i kølvandet på ni års ansættelse hos B.T. kaster den tidligere sportschef sig nu over stillingen som pressechef i Social-, Bolig og Ældreministeriet.
  • “I medlemsundersøgelsen pegede medlemmerne på, at de har behov for, at vi er en politisk stemme,” siger direktør i DAOM Thomas Kragh. | Foto: Jens Dresling

    Ny strategi og prismodel skal skaffe brancheforening flere medlemmer

    Brancheforeningen for landets annoncører har 29 medlemmer. Det er nødvendigt, at flere kommer til, og det skal en række nyligt vedtagne initiativer sørge for, fortæller direktøren.

    For abonnenter

  • Foto: Pr / Dagrofa

    Stryhns henter ny kommunikationsdirektør fra Dagrofa

    Jannie Ravn Madsen bliver ny kommunikationsdirektør i fødevareselskabet Stryhns Gruppen, hvor hun skal stå for intern og ekstern kommunikation. 
  • Foto: Screenshot

    Help PR havde økonomisk fremgang i 2022

    Bureauet havde fremgang både på top- og bundlinje, viser årsregnskab.
  • Morten Jakobsen starter i sin nye stilling den 1. maj.

    Tryg-ejer ansætter ny kommunikationsdirektør

    Den nye kommunikationsdirektør rykker fra en stilling som kommunikationschef og chefredaktør hos Dansk Sygeplejeråd.

    For abonnenter

  • Theresa Nygaard Andersen er ny bestyrelsessuppleant og Mads Duxenius Christensen nyt bestyrelsesmedlem i Kreakom.

    Kreakom indsætter nye bestyrelsesmedlemmer

    Adm. direktør for bureauet Envision er blevet valgt som nyt medlem af brancheforeningens bestyrelse.
  • Outdoor-produkter fra AFA JCDecaux kan ses i store dele af landets byer. | Foto: Jens Dresling

    Outdoor-selskab indgår partnerskab med klimarådgiver for at måle CO2-udledning

    AFA JCDecaux får hjælp til at beregne klimaaftrykket fra dets produkter og gennem kompensationskøb tilbyde annoncører klimaneutrale mediekampagner.

    For abonnenter

  • Billede fra SNDS-konferencen i 2012, der havde navnet "Space", og som Politiken var med til at arrangere. | Foto: Joachim Adrian // Politiken

    Society for News Design Scandinavia lukker

    Foreningen har set et stort fald i antallet af medlemmer, hvilket ifølge dens formand skyldes, at kreativt design ikke længere er en prioritet blandt medierne. 
  • TV 2's nye logodesign. | Foto: Pr/ Tv 2 Danmark

    TV 2 har været "omhyggelige" for at undgå store udgifter til nyt design

    Det nye logo, der er blevet udviklet af interne og eksterne kræfter, vil blive implementeret på tværs af TV 2’s platforme over de kommende måneder.

    For abonnenter

Seneste nyt

  • Fyens Stiftstidende får finansieret ny klimaredaktion af partnerskab – 30. maj
  • Meta lover handling efter bekymring fra britiske konkurrencemyndigheder – 30. maj
  • Nord Academic indgår partnerskab med universitet – 30. maj
  • Spareplan i Allente udmøntet - ti pct. forlader virksomheden – 30. maj
  • Direktør sparer på driften for at holde hånd under produktionen i Nordisk Film – 30. maj
  • Have Kommunikation udnævner ny vicedirektør – 30. maj
  • Fransk shippinggigant føjer endnu et medie til porteføljen – 30. maj
  • Telia forbyder Tiktok på arbejdstelefoner og computere – 30. maj
  • PR-virksomheden Friday overtager københavnsk influencerbureau – 30. maj
  • Tyske ejere trækker 30 millioner ud af Snowman Productions – 30. maj
  • Efter nedgang ventes Youtubes annonceomsætning at krydse 30 mia. dollar i år – 30. maj
  • Kulturminister vil have børns brug af bøger på dagsordenen – 30. maj
  • Twitter trækker sig fra frivillig EU-aftale mod misinformation – 27. maj
  • Kvinde taber sag om erstatning for skade i DR-program – 26. maj
  • Briefing: Ugen i mediebranchen – 26. maj
Flere nyheder

Job

  • Forlaget Alvilda-Karrusel søger Licensredaktør

  • Souschef til juraafdelingen i Copydan

  • Teknisk Supporter til TV 2 Fyn

  • Digital journalist til ELLE (barselsvikariat)

  • DR søger en ambitiøs og visionær Product Manager til DRTV

  • Digital marketing- og SoMe-specialist

  • Ambitiøs Key Account Manager til Fagbladet Folkeskolen ApS og lærerjob.dk

  • Fagbladet FOA søger nyhedsredaktør

  • Filmkonsulent for Børn og Unge

  • Office Assistant

  • Gider du grave lidt dybere?

Se flere jobs

Watch Job

  • Leder til teamet for Karriere- og kompetenceudvikling

  • Personal Assistant

  • Mulighed for en alsidig HR-partner-rolle

  • IT-medarbejder med ambitioner - DAHL i Viborg eller Aarhus

  • Økonomichef til TV 2 Fyn

  • IT Supporter

  • IT-udvikler til Plesners IT-team

  • Business Coordinator

  • Office Assistant

Se flere jobs

Kolofon

MediaWatch
Søg

Sektioner

  • Digital
  • TV
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Julie Mia Fogde

julie@mediawatch.dk

Tlf.: +45 3330 8301

  • Om MediaWatch

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Bannerannoncering

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Job

Abonnement

Prøv MediaWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

mediawatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Læs mere om abonnement her

Adresse

MediaWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8369

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © MediaWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret