Faldende avisoplag var med til, at Bladkompagniet tidligere i år begyndte at give deres bude pakker med i bilerne. Nu udvider distributionsselskabet, som primært kører med de to ejerselskaber JP/Politiken og Berlingskes aviser og blade, igen på postområdet.
Det skriver firmaet i en pressemeddelelse.
Fremover kan budbilerne også have erhvervspost med om søndagen, hvor Post Danmarks postbude holder stille.
"Tidligere kunne vi ikke levere aviser, magasiner og post om søndagen til ca. 10 pct. af de danske husstande i yderområderne. Men i modsætning til, hvad vi ellers ser i markedet, er vi gået den anden vej og blev i august landsdækkende om søndagen,” udtaler adm. direktør i Bladkompagniet Christian Lanng Nielsen i pressemeddelelsen.
Da Bladkompagniet tidligere i år lancerede udvidelsen til også at omfatte pakker og post, sagde Christian Lanng Nielsen, at man håber, det trækker firmaets omsætning tilbage opad. Sidste år var den 695,5 mio. kr. Et fald fra 726,7 mio. kr. året før.
"Vi har blik på hele pakkemarkedet, men er fokuseret på erhvervspakker til at starte med. Det kan godt være, at vores mål om 50 mio. kr. i omsætning er konservativt, og jeg vil da være den første til at glæde mig, hvis jeg kan bevæge det opad,” sagde han dengang til Børsen.
Foruden pakker og aviser har Bladkompagniet også aftaler med Danske Spil om at levere materialer til forhandlere og om at levere nye bøger til bibliotekerne.
Bladkompagniet giver bude pakker med i bilerne
Resultatet dykker hos avisdistributør
Avisbude bliver til postbude
Bladkompagniet overtager Interpress Danmark
Bladkompagniet går ind i direct mail