MediaWatch

Bladkompagniet udvider post-tilbud

Distributionsselskabet, der er ejet af Berlingske og JP/Politiken i fællesskab, nøjes nu ikke bare med at fylde budbilerne med pakker. Nu vil selskabet også bringe post ud til virksomheder om søndagen.

Faldende avisoplag var med til, at Bladkompagniet tidligere i år begyndte at give deres bude pakker med i bilerne. Nu udvider distributionsselskabet, som primært kører med de to ejerselskaber JP/Politiken og Berlingskes aviser og blade, igen på postområdet.

Det skriver firmaet i en pressemeddelelse.

Fremover kan budbilerne også have erhvervspost med om søndagen, hvor Post Danmarks postbude holder stille.

"Tidligere kunne vi ikke levere aviser, magasiner og post om søndagen til ca. 10 pct. af de danske husstande i yderområderne. Men i modsætning til, hvad vi ellers ser i markedet, er vi gået den anden vej og blev i august landsdækkende om søndagen,” udtaler adm. direktør i Bladkompagniet Christian Lanng Nielsen i pressemeddelelsen.

Da Bladkompagniet tidligere i år lancerede udvidelsen til også at omfatte pakker og post, sagde Christian Lanng Nielsen, at man håber, det trækker firmaets omsætning tilbage opad. Sidste år var den 695,5 mio. kr. Et fald fra 726,7 mio. kr. året før.

"Vi har blik på hele pakkemarkedet, men er fokuseret på erhvervspakker til at starte med. Det kan godt være, at vores mål om 50 mio. kr. i omsætning er konservativt, og jeg vil da være den første til at glæde mig, hvis jeg kan bevæge det opad,” sagde han dengang til Børsen.

Foruden pakker og aviser har Bladkompagniet også aftaler med Danske Spil om at levere materialer til forhandlere og om at levere nye bøger til bibliotekerne.

Bladkompagniet giver bude pakker med i bilerne

Resultatet dykker hos avisdistributør

Avisbude bliver til postbude

Bladkompagniet overtager Interpress Danmark

Bladkompagniet går ind i direct mail

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs