MediaWatch

Bladkompagniet giver bude pakker med i bilerne

Faldende avisoplag skaber plads i bilerne fra Bladkompagniet, der er ejet af Berlingske og JP/Politiken. Den skal fremover fyldes ud af erhvervspakker.

Distributionsselskabet Bladkompagniet, som Berlingske og JP/Politiken ejer i fælleskab, går Post Danmark på klingen og satser nu på at have erhvervspakker med, skriver Børsen.

Selvom avisoplagene har været faldende i adskillige år, så er det ifølge adm. direktør Christian Lanng Nielsen først nu, at tidspunktet er rigtigt i forhold til at satse på pakker. Indtil videre har Bladkompagniet haft aftaler med Danske Spil om at levere materialer til forhandlere og om at levere nye bøger til bibliotekerne.

Fremover kan der eksempelvis også komme autoreservedele med om bord i budbilerne. Det er håbet at skaffe 50 mio. kr. gennem det nye markedsområde til at supplere den øvrige omsætning, der sidste år var på 695,5 mio. kroner. Et fald fra 726,7 mio. kroner året før.

"Vi har blik på hele pakkemarkedet, men er fokuseret på erhvervspakker til at starte med. Det kan godt være, at vores mål om 50 mio. kr. i omsætning er konservativt, og jeg vil da være den første til at glæde mig, hvis jeg kan bevæge det opad,” Christian Lanng Nielsen til Børsen.

Resultatet dykker hos avisdistributør

Avisbude bliver til postbude

Dagblade risikerer distributions-smæk

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jyllands-Posten skærer millioner af printsider væk, nye tal gør status over tv- og streaming-forbruget, og forskere giver tips til kunstig intelligens i medievirksomheder. Vi gennemgår de saftigste historier på MediaWatch i uge 49 lige her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs