MediaWatch

Resultatet dykker hos avisdistributør

Berlingskes og JP/Politikens fælles distributionsselskab, Bladkompagniet, mærker fald i avisoplagene og lander det laveste resultat i fem år.

Markedet for omdeling af aviser og magasiner følger de nedadgående oplag. Bladkompagniet, Berlingske Medias og JP/Politikens Hus' fælles distributionsselskab, tabte godt 4 pct. af omsætningen, der endte på 695,5 mio. kr. i 2013.

Samtidig faldt bundlinjen markant fra 16,3 mio. kr. i 2012 til 2,9 mio. kr. i 2013.

Det er væsentligt under det forventede niveau, skriver Bladkompagniets ledelse i sin beretning.

”Vi har i stil med de sidste mange år haft nedgang i mængden af aviser, der skal omdeles. Der har været en vækst i magasin- og brevdistributionen, men den har i 2013 ikke været kraftig nok til at opveje nedgangen på avisområdet," siger adm. direktør Christian Lanng Nielsen. 

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs