ESPN tygger på betting-aftale til milliarder af dollar

Sportskanalen har været i dialog med flere store bettingaktører vedrørende en langsigtet licensaftale.
Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
AF RITZAU FINANS

Den amerikanske sportskanal ESPN, der er ejet af Walt Disney, er på jagt efter en aftale med et stort sportsbetting-selskab, der kan licensere ESPN-brandet over en årrække for et milliardbeløb i dollar.

ESPN har haft samtaler med flere større spillere på betting-markedet - herunder Caesars Entertainment og Draftkings, skriver Dow Jones Newswire fredag aften med henvisning til anonyme kilder.

Ifølge kilderne kunne en aftale blandt andet indebære, at betting-partneren skal bruge et vist beløb på at reklamere på ESPN's platforme mod, at den omvendt må bruge ESPN-brandet i kampagner.

 

Disneys streamingtjeneste giver vokseværk hos selskabet

Disneys faldende tilgang af streamingkunder gav kursfald

Disney taber salg på faldende tilgang af streamingkunder

Disney+ fortsætter væksten – overrasker med overskud

Disney føjer nyt indhold til streamingtjeneste og hæver prisen i februar 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også