MediaWatch

ESPN tygger på betting-aftale til milliarder af dollar

Sportskanalen har været i dialog med flere store bettingaktører vedrørende en langsigtet licensaftale.

Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

Den amerikanske sportskanal ESPN, der er ejet af Walt Disney, er på jagt efter en aftale med et stort sportsbetting-selskab, der kan licensere ESPN-brandet over en årrække for et milliardbeløb i dollar.

ESPN har haft samtaler med flere større spillere på betting-markedet - herunder Caesars Entertainment og Draftkings, skriver Dow Jones Newswire fredag aften med henvisning til anonyme kilder.

Ifølge kilderne kunne en aftale blandt andet indebære, at betting-partneren skal bruge et vist beløb på at reklamere på ESPN's platforme mod, at den omvendt må bruge ESPN-brandet i kampagner.

 

Disneys streamingtjeneste giver vokseværk hos selskabet

Disneys faldende tilgang af streamingkunder gav kursfald

Disney taber salg på faldende tilgang af streamingkunder

Disney+ fortsætter væksten – overrasker med overskud

Disney føjer nyt indhold til streamingtjeneste og hæver prisen i februar 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs