Coop's vinmagasin fordobler oplaget

Coop’s største 'content marketing' tiltag til dato, bladet 'Vin & co', fordobler sit oplag i anden udgivelse til 400.000 ex. 

Coop’s største 'content marketing' tiltag til dato - bladet Vin & co -  lagde ud med et oplag på 210.000 ex, men fordobler nu oplaget i anden udgivelse til 400.000. 

Det andet nummer er udvidet til 68 sider, og er udviklet og produceret af Samvirke for Coop. Det kvartalsvise magasin er gratis og fås i vinafdelingerne i 700 butikker i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´/LokalBrugsen.

”Det har vist sig, at der er et stort behov for at få viden om vin for almindelig vindrikkende forbrugere. Kombinationen af nogle af branchens bedste skribenter og journalister, og kommunikation i øjenhøjde har vist sig at ramme plet,” siger kategorigruppechef Brian Karstens i en pressemeddelelse.

I det nye nummer optræder vinskribenter som Flemming Kyed, Thomas Ilkjær og Rasmus Holmgård skriver bl.a. om Italiens største vinproducerende region, Veneto, anmelder vine derfra og giver gode anvendelige råd om servering af vin.

Coop i kæmpe content marketing-satsning 

Begrebet ‘Content Marketing’ udføres i flere varianter, men dækker bl.a.over, når virksomheder benytter indhold med redaktionel værdi for læseren til at markedsføre sig med. Virksomheder agerer rigtige medier og tilbyder relevant indhold, information og underholdning med det formål at opnå en ønsket adfærd hos forbrugerne

Egmont på vej ind i content marketing

Medie vil opdrage content marketing-annoncører

Berlingske begynder snart content marketing-produktion

Jyske Bank TV sender Nasdaq-nyheder fra Times Square  

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også