MediaWatch

Coop sponsorerer ny madsatsning på TV 2

Koncernen sponsorerer en række tiltag på TV 2, der blandt andet involverer en relancering ’Go’ Appetit’ som også får ernæringseksperten Christian Bitz som ny vært.

Christian Bitz bliver ny medvært på 'Go' Appetit', der bliver del af det nye samarbejde mellem TV 2 og Coop.

Coop har tidligere lagt fem mio. kroner hos TV 2 for det annoncør-betalte madprogram ’Gorm og 100 pct. din ret', og nu er kæden klar til et nyt samarbejde.

Landets største dagligvarevirksomhed går sammen med TV 2 om en ny madsatsning, der resulterer i en relancering af programmet ’Go’ Appetit’. Det får kokken Claus Holm og ernæringsekspert Christian Bitz, der hidtil har været vært på ’Madmagasinet Bitz & Frisk’ på DR1, meddeler de to virksomheder i en pressemeddelelse.

Samarbejdet skal desuden til at omfatte dialog med danskerne om mad via digitale platforme. Coops koncerndirektør Gregers Wedell-Wedellsborg siger, at samarbejdet er et led i et større Coop-projekt.

”I Coop har vi indgået aftalen som led i vores projekt ’Sammen om bedre mad’, hvor vi ønsker at sætte det gode måltid og de gode varer på dagsordenen. Vi tror på, at vi gennem dette partnerskab kan skabe noget, der reelt forandrer og forbedrer danskernes hverdag - ved at give flere lyst til at spise sundere og mere spændende,” siger han i pressemeddelelsen.

Vil styrke profil

For TV 2 handler samarbejdet også om at styrke den generelle profil på programmer om sundhed og livsstil, der også tæller programmer som 'Go' kur' og det kommende "Riget Live", hvor kanalen kommer til at følge lægernes arbejde med livsstilssygdomme.

”Der er ingen tvivl om, at sundhed og madlavning fylder utroligt meget for mange. Ofte oplever børnefamilierne et dilemma mellem ønsket om at leve sundt og realiteterne i en travl hverdag, og vi vil bl.a. i de nye ’Go’ appetit’-programmer give inspiration til, hvordan de to ting sagtens kan gå hånd i hånd rundt om spisebordet. Jeg er stolt over, at vi sammen med Coop samtidig har ambitionen om at gøre danskerne sundere og sikre ernæring, velsmag og sund mad den opmærksomhed, det fortjener,” siger TV 2s kanalchef, Lotte Lindegaard, i pressemeddelelsen.

TV 2 og Coop oplyser ikke, hvor meget dagligvarekæden betaler for samarbejdet. Sidste år hentede TV 2 et tocifret millionbeløb gennem indtægter fra ’advertiser funded programming”-aftaler. De nye udgaver af ’Go’ Appetit’ bliver sendt til februar.

Mere fra MediaWatch

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen. Opdateret.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs