Coop i kæmpe content marketing-satsning

Coop lancerer i dag et nyt magasin i 210.000 ex. om vin og spiritus, som fås gratis i vinafdelingerne i koncernens 700 butikker.

Coop lancerer i dag et nyt magasin om vin og spiritus, som kunderne kan samle op gratis i vinafdelingerne i de 700 butikker i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´- LokalBrugsen.

Oplaget er på 210.000 eksemplarer, og det er koncernens hidtil største satsning på content marketing, oplyser informationsdirektør Jens Juul Nielsen.

Satsningen er en del af Coops nye madtema, der handler om at udvikle den danske madkultur, styrke kvaliteten af det folk spiser og drikker.

”Vi vil gerne demokratisere vin, forstået på den måde at vi vil fortælle om emnet, så flere almindelige forbrugere får større glæde af den vin, de drikker. Dette er ikke et blad for nørder, men skrevet så de fleste danskere vil få anvendelig viden om vinens verden,” siger kategorigruppechef Brian Karstens, Coop.

Det første nummer er på 60 sider, og er udviklet og produceret af Samvirke for Coop. Bladet fås efter først-til-mølle princippet i butikkerne. Planen er, at der skal komme fire numre om året. Det næste kommer til december.

Coop: Langsigtet skade på Se og Hør-salg

Coop: Se og Hør salg nede med 10 pct. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også