For to år siden var der et ’nej tak’-klistermærke på tre ud af 10 postkasser. I dag er det næsten fire ud af 10. Det skriver Dr.dk.
Dermed nærmer dødsstødet for de kulørte printreklamer sig. Den holdning finder man også i dagligvarekoncernen Coop. I de kommende år vil der dog stadig komme tilbudsaviser, men smertegrænsen kommer nærmere, siger informationsdirektør Jens Juel Nielsen til Dr.dk. Han sætter samtidig sin lid til de digitale platforme.
Coop neddrosler reklametryk for at afbøde afgift
”Vi ser en ny generation af forbrugere vokse op, for hvem det er helt naturligt at se tilbuddene på deres mobiltelefon. Så den transformation sker i et passende tempo,” siger han til Dr.dk.
Lige nu kører diskussionen blandt trykkerier, politikere og annoncører om den kommende reklameafgift, der efter planen skal sætte ind fra næste sommer. Ifølge Coops egne tal har de i de senere år skruet 20 pct. ned for de husstandsomdelte reklametryksager. Koncernen udsender nu mellem fire og fem mio. tilbudsaviser om ugen.
Populær Nej tak-ordning udvides
Borgerlige klar til nyt slagsmål om reklameafgift
Mere fra MediaWatch
Vestager forventer techlov træder i kraft inden for et år
Europa-Parlamentet arbejder på højtryk for at få stemt de to kommende techlovpakker igennem inden sommer, så de sidste skridt kan tages i efteråret. Allerede næste forår forventes store dele af de to lovpakker at træde i kraft, melder EU’s konkurrencekommissær Margrethe Vestager og EU-parlamentariker Christel Schaldemose.