Tv-mand på global annonce-mission
Den tidligere adm. direktør for TV 2 Sport, Claus Bretton-Meyer, har skifter tv-verdenen ud med et job som adm. direktør for den hurtigtvoksende digitale annoncevirksomhed Euroads, skriver Børsen.
47-årige Bretton-Meyer var med til at lancere TV 2's og Viasats fælles sportskanal i 2007 og var kanalens adm. direktør, indtil Viasat opkøbte hele kanalen i slutningen af 2012. Kanalen blev derefter omdøbt TV3 Sport 1, og Claus Bretton-Meyer måtte forlade sin post.
Nu har tv-chefen skiftet bane. Euroads er et dansk annonce-netværk, der på syv år er vokset til en omsætning på 100 mio. kr. i 2012, har åbnet kontorer i fem hovedstæder og har 40 ansatte.
Euroads er specialiseret i såkaldt digital performance marketing. Det betyder, at annoncerne typisk afregnes på, hvor mange kunder, de sender videre til en annoncør - i modsætning til almindelige webannoncer, der prissættes efter, hvor meget de eksponeres.
"Min opgave er at få forretningen til at vokse internationelt," siger Claus Bretton-Meyer til Børsen. Han peger på bl.a. vækstmarkeder uden for Europa som et muligt marked for digitale teknologier.
Bag Euroads Group står Jimmi Meilstrup, der også har haft en finger med i spillet på Bold.dk og netavisen 180grader.dk, Morten Vilsen og Thomas Paludan.
Euroads kom i 2011 ud med et årsresultat på 277.000 kr. og et bruttoresultat på 6,1 mio. kr. 2012-resultatet er ikke offentliggjort endnu. Claus Bretton-Meyer tiltræder stillingen 1. juli.
Claus Bretton-Meyer fritstillet fra TV 2 Sport
Godkendelse af TV 2 Sport salg har lange udsigter