Forbund laver e-håndbog til sociale medier
![Dansk Journalistforbund vil hjælpe medlemmer med at undgå juridiske og etiske faldgruber på sociale medier. | Foto: Rasmus S. Høyer, Jyllands-Posten.](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article3000320.ece/ALTERNATES/schema-16_9/regeljungle.%2520Rasmus.%2520S.H%25C3%25B8yer.JyllandsPosten%2520copy.jpg)
Er et retweet ikke lig med enighed på Twitter, og kan jeg blive fyret for ytringer på sociale medier?
Med guiden ”Sociale medier på arbejde” er Dansk Journalistforbund klar til at tage hånd med nogle af de gængse spørgsmål og faldgruber, som journalister støder på, når de bruger sociale medier.
”Om man er journalist, kommunikatør, fotograf eller andet, så er der mange faldgruber og gråzoner, som er vigtige at kende, inden man risikerer at komme i klemme juridisk, økonomisk eller moralsk,” skriver fagforeningen på portalen.
Guiden er delt op i fire underkategorier og dækker spørgsmål om sociale medier og ophavsret, mediejura, sociale medier og din ansættelse samt markedsføring.
Unge-medier opruster på Snapchat
Berlingske nupper ny social media-redaktør fra JP
Børsen åbner betalingsmur via sociale medier
Relaterede artikler
Unge-medier opruster på Snapchat
For abonnenter
Børsen åbner betalingsmur via sociale medier
For abonnenter