MediaWatch

Unge-medier opruster på Snapchat

P3 Nyheder og det nye Snapkanalen leverer daglige opdateringer på Snapchat. Det skal Metroxpress ikke nødvendigvis, men har nedsat gruppe, der skal finde måder at udnytte det sociale medie på, siger chefredaktør.

’Der, hvor brugerne er, skal vi også være,’ er mantraet hos flere af de medier, der særligt henvender sig til unge. Det har senest fået P3 Nyheder til at eksperimentere med nyhedsopdateringer gennem Snapchats billeder og videoer, der forsvinder, når de er vist.

Ifølge DR er 40 pct. af de 20-29-årige på Snapchat, og det rammer også ned i Metroxpress' målgruppe. Avisen skal derfor i den kommende tid eksperimentere med, hvordan Snapchat skal passe ind i den øvrige nyhedsformidling, fortæller chefredaktør Jonas Kuld Rathje.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs