"Danmarks største magasin. Bum!"
Annoncefinansieret, glittede sider, 160.000 eksemplarer. Danmarks største magasin. Bum!
Vi lancerede ’Gismo’, fire dage før finanskrisen begyndte.
InMente kautionerede for de penge, vi havde lånt i banken til magasinprojektet, og bankerne var ikke lune på at låne os penge til at drive bureauet videre. Og så kunne vi ikke køre videre. Jeg kom ikke ud med gæld, men i løbet af et år mistede jeg alle de penge, jeg havde på bogen, og et firma,der kørte. Det var da øv.
Efter konkursen fik jeg tilbudt direktørjobbet i Media Movers (der overtog nogle af InMentes tidligere opgaver, red.). Efter et år blev jeg medejer, og to år senere overtog jeg helt.
Jeg føler mig ikke anderledes af konkursen, jeg er bare blevet meget klogere. Jeg har ikke på noget tidspunkt følt nogen form for anger eller skam.
Jeg kan godt fortryde, at vi ikke greb magasinet anderledes an. Men ikke, at vi gjorde det.
Jeg har lært at holde fokus på kerneforretningen. Magasinudgivelse og annoncesalg var i virkeligheden en helt anden boldgade for InMente. Man kan godt forestille sig, at Media Movers udvider med et nyt forretningsben, men det bliver ting, der ligger meget tæt på kernen.
Jeg har ikke oplevet, at nogen ikke ville have noget med mig at gøre eller reagerede negativt på grund af konkursen.
Jeg har også besluttet mig for at gribe det amerikansk an og tage det som et adelsmærke. Det vidner alt andet lige om noget drive og initiativ, som er ting, jeg gerne vil være kendt for.”