Chef: Bureaubranchen skal finde ind til kernen

Den danske bureaubranche har for mange ”boldflyttere” og skal i stedet satse på den højtspecialiserede rådgivning, lyder det fra direktør som modsvar på branchens krise.

Reklamebureauerne hænger fast i krisen, som ifølge nogle ikke kun er økonomisk, og så er flere store danske virksomheder helt holdt op med at bruge dem.

Specialisering vejen frem

Udfordringer er der tilsyneladende nok af for de danske reklamebureauer. Det kan dog rettes op, hvis bureauerne tør at satse mindre på bredden og holde sig til den højtspecialiserede rådgivning. Sådan lyder det i Berlingske fra blandt andet Morten Hershøj, der er stifter i bureauet Another.

Når man sier det, han kalder for ”boldflyttere” væk, så er der kun en kerne at rådgive tilbage. Og det er dem forretningen og de tætte relationer til kunderne fremover bør centrere sig omkring. Det han betegner som "Peoples Business".

”Der er jo ingen, der forventer strategisk forretningssparring, når de skal have lavet en tilbudsavis eller produceret en landingpage. Det skal bare fikses, og det bør afspejles i pris og kompetence,” siger han til Berlingske.

Han bakkes op af Lars Gardan fra OgilviOne Worldwide, der også mener, at virksomhederne på trods af insourcing af reklameaktiviteterne stadig vil få brug for reklamebureauernes evne til at se på virksomhedernes produkter og ydelser med friske øjne.

Marketingbosser dumper bureauer

Bureau-chefer: Krise er både økonomisk og kreativ

Reklamebranchen hænger fast i krisen

Mega-fusion påvirker næppe dansk bureaubranche

"Ingen markedsomvæltning efter reklamefusion" 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også