Chef: Bureaubranchen skal finde ind til kernen
Reklamebureauerne hænger fast i krisen, som ifølge nogle ikke kun er økonomisk, og så er flere store danske virksomheder helt holdt op med at bruge dem.
Specialisering vejen frem
Udfordringer er der tilsyneladende nok af for de danske reklamebureauer. Det kan dog rettes op, hvis bureauerne tør at satse mindre på bredden og holde sig til den højtspecialiserede rådgivning. Sådan lyder det i Berlingske fra blandt andet Morten Hershøj, der er stifter i bureauet Another.
Når man sier det, han kalder for ”boldflyttere” væk, så er der kun en kerne at rådgive tilbage. Og det er dem forretningen og de tætte relationer til kunderne fremover bør centrere sig omkring. Det han betegner som "Peoples Business".
”Der er jo ingen, der forventer strategisk forretningssparring, når de skal have lavet en tilbudsavis eller produceret en landingpage. Det skal bare fikses, og det bør afspejles i pris og kompetence,” siger han til Berlingske.
Han bakkes op af Lars Gardan fra OgilviOne Worldwide, der også mener, at virksomhederne på trods af insourcing af reklameaktiviteterne stadig vil få brug for reklamebureauernes evne til at se på virksomhedernes produkter og ydelser med friske øjne.
Marketingbosser dumper bureauer
Bureau-chefer: Krise er både økonomisk og kreativ
Reklamebranchen hænger fast i krisen