Reklamebranchen hænger fast i krisen

To gennemgange af bureauernes præstationer i 2012 viser, at reklamebranchen endnu ikke har rystet krisen af sig.

Krisen har langt fra sluppet taget i den danske bureaubranche.

Det viser to undersøgelser fra henholdsvis Dansk Brancheanalyse og Kreativitet & Kommunikation, skriver Berlingske.

I 2012 solgte branchen ydelser for samlet 12 mia. kroner, hvilket er 3,4 pct. mindre i forhold til året før. Branchens samlede bundlinje endte på 276 mio. kroner. Et fald på godt 100 mio. kroner i forhold til 2011. Ydermere måtte 11 af landets 250 største bureauer dreje nøglen om sidste år.

Antallet af ansatte er dog svagt stigende fra 2.231 til 2.255. Det tolker direktør i Kreativitet & Kommunikation, Tine Aurvig-Huggenberger, som positivt.

”Vi kan se, at flere bureauer fortsat er udfordrede på økonomien. Derfor er det opløftende, at de på trods af en stram økonomi kæmper for at tilpasse sig nye forretningsområder. Det viser med al tydelighed, at vores medlemmer er omstillingsparate og fortsat tror på bedre tider forude,” siger hun i en pressemeddelelse.

Mega-fusion påvirker næppe dansk bureaubranche

"Ingen markedsomvæltning efter reklamefusion"

Sommerens 20 vigtigste jobskifte i mediebranchen 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også