Marketingbosser dumper bureauer
”Ikke dygtige nok”, ”Hvis det handler om noget vigtigt, vil jeg hellere lave det selv”.
Sådan lyder dommen, når marketingdirektører fra en række store danske virksomheder skal vurdere de danske reklamebureauer. Det kom frem, da de for nylig mødtes til en rundbordssamtale hos analysehuset Wilke, skriver Børsen.
Her deltog blandt andre marketingchefer fra Magasin, Topdanmark, teleselskabet ’3’. Det er blevet kutyme, at man nu henter de opgaver, man tidligere sendte videre til reklamebureauerne, tilbage til marketingafdelingerne.
Ifølge Frank Vilstrup, der indtil for nylig var marketingdirektør hos Dong Energy, så må reklamebureauerne stramme op og skærpe deres profil.
”Et godt råd til bureauejerne rundt omkring: Sæt en tungere strategisk profil i spidsen, som kan være garant for en kvalificeret rådgivning. Og når I kan differentiere jer her, kan I begynde at sælge det, som I allerhelst vil, nemlig det kreative,” siger han til Børsen.
Bureau-chefer: Krise er både økonomisk og kreativ