Ekstra Bladet opruster på annoncørbetalt indhold

Ekstra Bladets tv-direktør bliver fra nytår chef for ny kommerciel enhed, der skal producere annoncørbetalt tv og sponsoreret indhold.
Foto: Rasmus Flindt Pedersen/Polfoto/Arkiv
Foto: Rasmus Flindt Pedersen/Polfoto/Arkiv

Efter omlægningen af Ekstra Bladets redaktion i sommer, der smeltede nyheds- og tv-afdelingerne sammen, skifter avisens tv-direktør Thomas Stokholm titel og rykker fra redaktion til salgsafdeling. Det skriver Ekstra Bladet i en pressemeddelelse.

Ekstra Bladet lægger redaktioner sammen

"Vi har hele tiden arbejdet ud fra målet om, at Ekstra Bladet er TV, og TV er Ekstra Bladet. Alle redaktioner kan nu selv levere videonyheder og gå på i vores livestudie. Derfor besluttede vi allerede før sommerferien at nedlægge TV som en selvstændig afdeling, og nu er tiden derfor kommet til at sende Stokholm videre til nye opgaver," siger chefredaktør Poul Madsen i meddelelsen.

Fra nytår skal Thomas Stokholm stå i spidsen for Ekstra Bladet Story Studio, der er en ny kreativ enhed på, som blandt andet skal udvikle, sælge og producere native annoncer, annoncørebetalt tv også kalder AFP (advertised funded programs), sponsoret tv samt tv-produktioner til Ekstra Bladet og til eksterne kunder.

"Jeg er meget glad for, at vi nu skal i gang med at udvikle Story Studio, som skal være med til at skabe nye gode fortællinger og skabe nye indtægter til Ekstra Bladet," siger Thomas Stokholm.

Story Studio bliver et hold på mellem otte og ti ansatte og bliver en del af Ekstra Bladets kommercielle afdeling, Ekstra Bladet Salg.

"Der skal gode historiefortællere og sælgere til at få fat i dette nye og hastigt voksende marked. Vi har som få begge dele, så derfor skal Ekstra Bladet være en del af den udvikling," siger Thomas Stokholm.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også