MediaWatch

Gyldendal og Berlingske indgår alliance om business-bøger

Et nyt digitalt samarbejde mellem Gyldendal og Berlingske giver avisens abonnenter adgang til business-bøger på Gyldendals e-bogs portal readybooks.dk.

Abonnenter på Berlingske kan nu få adgang til flere hundrede erhvervsrelaterede bøger på Gyldendal Business e-bogsportalen - www.readybooks.dk, skriver Berlingske i en pressemeddelelse.

Det er resultatet af et nyt samarbejde mellem forlaget Gyldendal og Berlingske om erhvervsbøger. Titlerne på readybooks.dk er kan f.eks. være et portræt af en af landets store virksomheder, handle om ledelse og ledelsesteorier eller kundeforståelse. Bøgerne er inddelt i kategorier som f.eks.: forandringsledelse, salg og marketing, familie og sundhed, personlig udvikling, biografier, kommunikation og offentlig ledelse.

Bøgerne er uploadet så de kan læses enten direkte på telefon, via tablet eller Mac/PC. Man kan downloade Readybooks som app eller læse direkte fra portalen, der fungerer lidt efter samme princip som Netflix. F.eks. kan man altid se, hvad man har læst, og hvor man er kommet til i bøgerne.

Det nye partnerskab betyder også, at erhvervsrelaterede bogudgivelser fra Berlingske fremover vil udkomme i et samarbejde med Gyldendal Business. Når en række tekniske detaljer er på plads forventes samarbejdet lanceret i løbet af første kvartal 2015.

For Gyldendal Business er det en fordel. at forlaget kan nå en stor, bred og relevant målgruppe via Berlingskes læsere.

Berlingske og TV 2 lancerer streaming-kanal for erhvervsnyheder 

 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs