Det sociale medie X har tabt det meste af sin værdi siden Musks overtagelse

Værdien af X, tidligere kendt som Twitter, er ikke længere i nærheden af de 332 mia. kr., som Elon Musk betalte for selskabet i 2022.
Foto: Gonzalo Fuentes/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Gonzalo Fuentes/Reuters/Ritzau Scanpix

Godt halvandet år efter, at Elon Musk overtog Twitter i efteråret 2022, er værdien af det sociale medieselskab faldet med 71,5 pct. Det skriver Berlingske.

Værdiansættelsen er kommet frem på baggrund af finansindberetninger fra Fidelity, der er en af medejerne af selskabet, der siden har skiftet navn til X. De viser, at selskabet i dag er 12,5 mia. dollar - 85 mia. kr. - værd mod de 332 mia. kr., Elon Musk gav for overtagelsen i 2022.

Det afspejler sig også i selskabets størrelse, hvor mere end halvdelen af medarbejderne er blevet fyret i løbet af det seneste halvandet år.

En del af tabet er forårsaget af, at en række af de største annoncører har trukket sig efter en række voldsomme udsagn og udfald fra Elon Musk. Blandt andet har Apple sammen med mediekæmpen Disney, tv-selskabet Comcast og filmselskaberne Paramount og Warner Bros. lukket for annoncering på platformen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også