Topchefen for det sociale medie X, Elon Musk, havde onsdag en række mindre pæne ord til overs for de annoncører, der har forladt det sociale medie. Annoncørerne har trukket sig i kølvandet på historier om annoncører, der var endt side om side med opslag med nazistisk indhold. Det skriver nyhedsbureauet Reuters.
I interviewet ved New York Times’ bogmesse udtrykte han fortrydelse over et opslag, han selv har lavet på X. I opslaget gav han udtryk for at være enig med et opslag fra en bruger, der gav udtryk for, at jøder opildner til had mod hvide mennesker. Opslaget var ifølge Elon Musk det dummeste opslag, han har lavet, ud af mange.
Fortrydelsen til trods langede Elon Musk ud mod annoncørerne, som i hans øjne forsøger at afpresse ham, når de trækker deres annoncer fra det sociale medie. Rettet mod publikum bad han i profane termer annoncørerne om at rende og hoppe og spurgte efter om Disneys topchef, Bob Iger, sad i publikum og havde forstået budskabet.
Bog Iger havde talt tidligere ved bogmessen og fortalte her, at Disney havde trukket sine annoncer fra X, fordi selskabet ikke følte at associationen med X var positiv for Disney.
Men Elon Musk gjorde det klart, at han ikke agter at ændre stil for at tækkes annoncører.
”Hvis selskabet slår fejl på grund af en annoncør-boycut, så slår det fejl på grund af en annoncør-boycut. Så vil det være, hvad der sender selskabet i konkurs, og alle vil vide det. Det må gå, som det går,” sagde Elon Musk ifølge Reuters.