Amerikansk annoncørflugt fra X har begrænset effekt på dansk marked

Som en forholdsvis lille annoncekanal i Danmark har historier om annoncer, der er endt ved siden af nazi-indhold, ikke haft den store betydning ifølge bureauer.
X-ejer Elon Musk og selskabets topchef, Linda Yaccarino, har skulle håndtere amerikanske annoncører, der trækker sig fra mediet, siden historier om nazi-indhold ved siden af annoncer fra store selskaber er kommet frem. | Foto: Rebecca Blackwell/AP/Ritzau Scanpix
X-ejer Elon Musk og selskabets topchef, Linda Yaccarino, har skulle håndtere amerikanske annoncører, der trækker sig fra mediet, siden historier om nazi-indhold ved siden af annoncer fra store selskaber er kommet frem. | Foto: Rebecca Blackwell/AP/Ritzau Scanpix

I USA har flere annoncører såsom IBM og Disney har trukket sig fra at annoncere på det sociale medie X efter historier fra Media Matters om annoncer, der var endt mellem opslag med nazistisk indhold. I Danmark melder flere mediebureauer om en begrænset reaktion, da X i forvejen er en forholdsvis lille annoncekanal.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også