MediaWatch

DR's underholdningschef erkender slankeros var en fejl

DR's underholdningschef er en blandt flere kendte danskere, der i annoncer roser et træningsforløb, og den går ikke.

Foto: Anthon Unger/Polfoto/Arkiv

DR's underholdningschef Jan Lagermand Lundme talte lige lovlig varmt om et slankekursus, og det må han ikke, skriver Metroxpress.

Indtil i går var DR's underholdningschef blandt flere kendte danskere, der i annoncer roser et 12-ugers træningsforløb hos Arndal Spa i København.

Men det er ikke tilladt for DR-ansatte at reklamere for private firmaer, og det erkender underholdningschefen.

"Det har du ret i. Det kan jeg ikke som chef. Det er vigtigt for mig at understrege, at jeg ikke havde tænkt det som reklame, og jeg selvfølgelig ikke har modtaget noget for det. Det ændrer ikke på, at jeg selvfølgelig skulle have sagt nej til det. Derfor har jeg også bedt om at få det taget af igen," siger han til Metroxpress.

Eurovision: Chefer må betale penge for drinks tilbage til DR

DR bestiller niende X Factor-sæson

DR går tilbage til klassisk MGP-afstemning

DR klar med second screen til X Factor

Så mange så DR 1's nye danse-modtræk 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs