MediaWatch

Henrik Qvortrup stiller op til realityshow

Henrik Qvortrup er på vej til Sydafrika for at være deltager i TV3's nye realityshow 'Jeg er en celebrity - få mig væk herfra'.

Foto: Tobias Selnæs Markussen/Polfoto/Arkiv

I TV3s nye program, 'Jeg er en celebrity - få mig væk herfra,' der indleder optagelser om få dage, skal kendte deltagere konkurrere. 

De vil bl.a. stå over for nogle af deres værste fobier, og de kommer til at sætte tænderne i ting, som de ikke troede, var spiselige.

Den tidligere Se & Hør-chef, spindoktor og politisk kommentator Henrik Qvortrup er i gang med et større medie-comeback; han har for nylig både engageret sig i tv på Dk4 og i politisk analyse for Metroxpress, men han har også afsat tid til at deltage i TV3s program.

Han får selskab af tv-personligheden Anni Fønsby og den tidligere cykelrytter Jesper Skibby, plus sangerinden Inez Gavilanes, realitystjernen Gustav Salinas, skuespilleren Margrethe Koytu, danseren Stine Kronborg, entertaineren Amin Jensen, sangerinden Sisse Marie og stand-up komikeren Torben Chris.

Formatet 'Jeg er en celebrity - få mig væk herfra' blev første gang vist i England i 2002 og har fået millioner af seere. Sidenhen er formatet blevet efterlignet i flere andre lande.

Danske Gitte Nielsen vandt den tyske udgave af programmet i 2012. Også supermodellen Janice Dickinson, den britiske tv-personlighed Katie Price og den tidligere professionelle fodboldspiller John Fashanu har deltaget i tv-programmet.

Den danske vinder af programmet kan rejse hjem med 250.000 kroner i kufferten og titlen som konge eller dronning af junglen.

Newspaq

Avischefer: Se og Hør-sag diskvalificerer Qvortrup

Qvortrup ny politisk analytiker på Metroxpress 

Qvortrup vender tilbage til tv-skærmen

Medie: Qvortrup tilbudt plads i TV3-realityprogram 

Eksperter kritiserer DR for ukritisk Qvortrup-indslag 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs