MediaWatch

TV3 beroliger: Gasser ikke ned på Formel 1-dækning

Det trækker pusten ud af TV3's Formel 1-rettigheder, at Kevin Magnussen ikke længere er Formel 1-pilot hos McLaren. TV3 forsøger dog at berolige sine annoncører og andre.

TV3-kanalerne har rettighederne til Formel 1 i Danmark, men gasser ikke ned på dækningen af motorsportsklassen, selv om Kevin Magnussen går fra Formel 1-pilot hos McLaren til at blive test- og reservekører hos samme team.

Degraderingen af den danske racerkører trækker pusten ud af rettighederne, som TV3 netop har forlænget til 2018, men TV3 forsøger i dag i en pressemeddelelse at berolige seere, annoncører og distributører.

"Vi er naturligvis ærgerlige på Kevins vegne. Han har gjort et godt job, og vi tror, han har en stor fremtid i Formel 1. Men man må også være ærlig og konstatere, at hans teamkammerat Jenson Button også har haft en imponerende sæson," udtaler MTG's sportschef Peter Nørrelund.

Kevin Magnussen mindre profilerede fremtid får ikke TV3 til at skrue ned på ambitionerne for dækningen af Formel 1, skriver TV3.

"Formel 1 var en fremragende og spektakulær rettighed for os, før Kevin Magnussen kom med. Det var en supergod rettighed i 2014, og det bliver en fantastisk og fremragende rettighed i 2015," udtaler Peter Nørrelund.

TV3 har rettighederne til Formel 1 frem til 2018, og sammen med blandt andet Premier League, Superligaen og Champions League udgør Formel 1 en af grundstenene i MTG's sportsdækning, og sådan vil det også være fremadrettet.

Optakt til tv-opgør om Formel 1-rettigheder

TV3 går all in hos Boxer TV

TV3+ jubler over dansk Formel1 kørsel 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs