MediaWatch

Ny kritik af prisuddeling fra regionale radiostationer

Igen i år er regionale kommercielle radiostationer noget lunkne overfor den forestående prisuddeling 'Prix Radio' i september. I år er der indført et gebyr for at nominere værter og radioer.

Igen i år er de regionale kommercielle radiostationer noget lunkne overfor den forestående prisuddeling 'Prix Radio', der fordeles efter fagfestivalen Radiodays den 21. september, skriver RadioAssistant. 

Prisfesten opfattes i forvejen af mange som et DR-arrangement, som kritikken også gik på sidste år - især fra Fynske Medies Klubbens direktør, Kent kordt.

Prix Radio skal favne hele branchen i 2013 

Et nyt håndteringsgebyr for at nominere radioer eller værter til priser gavner ikke engagementet i projektet, selv om det er et symbolsk beløb på 500 kr.

En af de tidligere Prix Radio-vindere, Radio Sydhavsøerne, overvejer sit engagement i 2013, fordi der er indført et gebyr for at tilmelde sig.

“Vi har et par gange tidligere nomineret andre end os selv, og dét kommer ikke til at ske nu," siger Radiochef Kim Nielsen til RadioAssistant, og han bakkes op af adm. direktør Ole Søndergaard fra Radio ABC Gruppen:

"Jeg synes, at det er uheldigt, at der er tilmeldingsgebyr. Vi er meget meget meget glade for vores hæderspris, men generelt har vi ikke behov for, at få branchens anerkendelse for de ting, vi laver. Så jeg vil ikke give 500 kr. for noget, som lytterne skal bedømme,”

Også store regionale aktører som ANR i Aalborg, KLUBBEN i Odense og SKALA FM  trækker følehornene til sig og er ikke at finde blandt de stationer, der sender bidrag ind.

Håndteringsgebyret for nomineringer kommer oveni prisen for at deltage i prisfesten.

RadioAssistant har uden held forsøgt at få en kommentar fra Radiodays formand Marianne Bugge, der er på ferie.

Radiodays uden Christian Kjeldsen ved roret

 

Mere fra MediaWatch

Watch Medier opruster og udvider i Norge

Ansættelsen af nyhedsredaktør er en del af danske Watch Mediers norske søstermediers ekspansion. I løbet af 2022 skal han stå for lanceringen af to nye branchemedier.

45.000 så europæisk fodboldkamp hos lokalmedie

Redaktionschef kalder seertallene for ”rigtig flotte” i en lederartikel, efter at regionalavisen sikrede sig rettighederne til at vise Viborg FF’s Conference League-kamp på sin hjemmeside.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs