MediaWatch

Prix Radio skal favne hele branchen i 2013

Året prisuddelinger til radiofolket skal gentænkes, således at det samlede indtryk i højere grad afspejler hele den danske radiobranche, siger Radiodays-bestyrelse.

Efter spredt kritik af årets Prix Radio i lørdags, vil Radiodays bestyrelsen nu se nærmere på, hvordan fremtidens Prix Radio skal se ud.

Specielt lød der blandt de regionale kommercielle utilfredshed med juryernes sammensætning og afgørelser. Der hørtes også ønsker om andre og eventuelt ekstra kategorier, hvor flere forskellige aktører bedømmes på egne præmisser.

Ikke ulig de utilfredse toner, der lød under TV Galla-prisuddelingen i august.

Den kritik får Radiodays bestyrelsen til at gå i tænkeboks.

"Der skal fortsat arbejdes med kategorierne, kriterierne og nominerings proceduren. Jeg tror, det er tid til at gentænke hele Prix Radio konceptet således at det samlede indtryk i højere grad afspejler den danske radiobranche af i dag," siger Radiodays-formand Marianne Bugge Zederkop til RadioAssistant.

Hun henviser til, at der er kommet flere udbydere af public service radio. Der er kommet kommercielle udbydere af klassisk radio og der er sket en professionalisering af lokal og regional kommercielle radio, som alt sammen taler for at gentænke Prix Radio konceptet.

Lørdagens Radiodays konference trak 265 deltagere, der sammen med speakere og gæster bragte det samlede deltagerantal op omkring 300, hvilket er 70-80 færre end sidste år. Men generelt er arrangørerne tilfredse.

 

Mere fra MediaWatch

Dansk Erhverv: Vinterhjælpen er ikke nok for nogle virksomheder

De danske virksomheder er presset hårdt af den høje energipriser, og derfor er den politiske vinter-hjælpe-pakke en vigtig håndsrækning, når der nu ikke findes et politisk quick fix på problemet, lyder det fra brancheorganisationen, der også må konstatere, at det ikke vil være nok til at redde alle.

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs