MediaWatch

Metro International leverer stort minus i 2014

Metro International havde et elendigt 2014. Indtægterne faldt med næsten 300 mio. sek sidste år, viser regnskab.

Gratisaviskoncernen Metro International's indtægter faldt med næsten 300 mio. sek i 2014.

Det fremgår af et netop offentliggjort regnskab fra moderselskabet Kinnevik, skriver Dagensmedia.se.

Indtægterne i fjerde kvartal blev på 321 mio. sek, eller en nedgang på 40 mio. sek. sammenlignet med fjerde kvartal i 2013.

Ifølge Kinnevik-regnskabet skyldes nedgangen en kombination af afståelse af bladvirksomheden i Hongkong, fortsat negativ trend for det svenske annoncemarked samt en nedgang i annoncesalget i Latinamerika.

Per Mikael Jensen forlader Metro  

Metro International's driftresultat er også betydelig forringet i 2014.  I fjerde kvartal  kom Metro International ud med det driftresultat på (EBIT) på -161 mio. sek, hvilket kan sammenlignes med et driftresultat på plus 17 mio. sek året før.

Driftresultatet er påvirket af nedskrivninger af goodwill og afståelser.

Når det gælder hele 2014, leverede Metro International et driftsresultat (EBIT) på -541 mio. kr. Det skydes også nedskrivninger, omstruktureringer og afståelser, oplyser Kinnevik ifølge DagensMedia.se

Jens Torpes London-avis har røde tal

Tamedia udskyder forventninger om Metro-overskud

David Trads forlader også Metro 

"Jeg har givet det bedste af det, jeg har"

Per Mikael Jensen forlader Metro 

Metro udvider i Latinamerika 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs