MediaWatch

Metro udvider i Latinamerika

Den svenske gratisaviskoncern udvider sin dækning i Sydamerika med lanceringen af avisen i Nicaragua.

Metro International opruster yderligere på det latinamerikanske annoncemarked med lanceringen af gratisavisen i Nicaraguas hovedstad, Managua.

Det skriver selskabet i en pressemeddelelse.

Med den nye titel udkommer Metro nu i ni sydamerikanske lande og og når ifølge meddelelsen 3,5 mio. læsere dagligt i lande som Mexico, Brasilien, Chile, Ecuador, Peru, Guatemala, Colombia or Puerto Rico.

"Med aviser og digitale tilbud i 9 Latinamerikanske markeder, har vi nu et meget stærkt fodaftryk i regionen, og vi vil fortsætte med at vokse ikke mindst på digitale medier," siger Metro Internationals CEO, Per Mikael Jensen i meddelelsen.

Mere fra MediaWatch

Nyt nordisk indhold forsvinder fra HBO Max som led i omlægning

HBO Max dropper produktion af originalt indhold i de nordiske og centraleuropæiske lande, herunder Danmark, kort efter selskabet endelig fik sat gang i produktionerne. Det er en del af en større øvelse igangsat af ejerkoncernen Warner Bros. Discovery og medfører også, at den nye danske serie Kamikaze forsvinder.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs