Schibsteds nyhedsmedier sparer sig til større lønsomhed

Mens det digitale annoncemarked i Norge viser tegn på bedring for Schibsted, er det svenske ramt. Koncernens nyhedsmedier har dog sparet sig større overskud på driften.
Schibsted øgede i tredje kvartal sit overskud på driften bl.a. hjulpet på vej af afdelingen for nyhedsmedier, der trods fald i omsætningen løftede sit driftsoverskud en smule. | Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
Schibsted øgede i tredje kvartal sit overskud på driften bl.a. hjulpet på vej af afdelingen for nyhedsmedier, der trods fald i omsætningen løftede sit driftsoverskud en smule. | Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

Det norske mediehus Schibsted øgede i årets tredje kvartal både omsætning og overskud på driften, ebitda, sammenlignet med samme kvartal sidste år. Det skyldes særligt mediehusets digitale forretninger, fremgår det af Schibsteds regnskab. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også