MediaWatch

Magasinmastodonter: Lad os se, hvad Readly kan

Den svenske magasinkiosk Readly sigter mod det danske marked. Bonnier, Aller og Egmont, der sidder på 90 pct. af markedet, har tidligere sparket kiosk-idéen til hjørne og er stadig afventende.

De har endnu ikke kastet deres titler i puljen i Readly i Sverige. Og i Danmark er Bonnier, Aller og Egmont også afventende over for den digitale magasinkiosk, der er blevet kaldt et "Spotify for magasiner", og som har varslet sit indtog i Danmark inden for et år. 

De tre store forlag sidder på i alt 90 pct. af magasin- og ugebladsmarkedet i Danmark. Skal Readly for alvor have fat om de danske læsere, bliver det vanskeligt at komme uden om de tre mastodonter.

Ingen af forlagene er blevet kontaktet endnu, siger de, og der er altså ikke tale om konkrete forhandlinger med Readly. Men de tre forlag har tidligere sparket idéen om en fælles magasinkiosk til hjørne af frygt for, at den vil udhule bladsalget.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Rapporter peger på flere triste nyheder for journalister

Flere fravælger at læse nyheder, unge mennesker opsøger dem ikke aktivt, og sociale medier har overhalet nyhedsmedier som hovedkilde for de unge til nyhederne. Branchen står med et tiltagende framenteringsproblem, og vi bliver nødt til at tale om det, lyder det fra Uffe Gardel, der har ført pennen i denne uges medieklumme.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs