Bureaufolk ser ind i lavere vækst på annoncemarkedet end først ventet for 2022

I slutningen af 2021 forventede branchefolk en vækst på annoncemarkedet på op til fem pct. i 2022 – men så høj bliver den næppe i lyset af bl.a. stigende inflation, faldende forbrugertillid og krigen i Ukraine, lyder vurderingen nu. Forventningen står i skarp kontrast til 2021-væksthoppet på 15 pct.
Madeleine Thor, vicedirektør i IRM. | Foto: PR/IRM
Madeleine Thor, vicedirektør i IRM. | Foto: PR/IRM

Annoncemarkedet er en volatil størrelse, der alt efter de verdensøkonomiske strømninger er let påvirkelig. Marketingbudgetterne ligger ofte først for, hvis en virksomhed skal skære på omkostningssiden - og derfor ser fagfolk på området ind i et mere usikkert år 2022, som dog lagde stærkt fra land i første kvartal.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også