MediaWatch

Bureaufolk ser ind i lavere vækst på annoncemarkedet end først ventet for 2022

I slutningen af 2021 forventede branchefolk en vækst på annoncemarkedet på op til fem pct. i 2022 – men så høj bliver den næppe i lyset af bl.a. stigende inflation, faldende forbrugertillid og krigen i Ukraine, lyder vurderingen nu. Forventningen står i skarp kontrast til 2021-væksthoppet på 15 pct.

Madeleine Thor, vicedirektør i IRM. | Foto: PR/IRM

Annoncemarkedet er en volatil størrelse, der alt efter de verdensøkonomiske strømninger er let påvirkelig. Marketingbudgetterne ligger ofte først for, hvis en virksomhed skal skære på omkostningssiden - og derfor ser fagfolk på området ind i et mere usikkert år 2022, som dog lagde stærkt fra land i første kvartal.

”Det er et rigtig godt år indtil videre, og der er kamp om de gode talenter, fordi der er så meget gang i den derude. Hvis vi fortsætter, som vi gør i øjeblikket, bliver 2022 et bedre år end 2021,” siger Charlie Stjerneklar, adm. direktør i bureauernes brancheorganisation, Kreativitet og Kommunikation, som endnu ikke kan offentliggøre konkrete tal for årets første måneder.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

B.T. henter ny journalistisk chef fra Frihedsbrevet

Videochef på Frihedsbrevet og tidligere video- og podcastredaktør på Ekstra Bladet rykker videre til B.T., hvor hun skal udvikle og drive det snart 100 pct. digitale medies journalistik mod nye formater.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs