To techselskaber lagde sidste år 1,1 mia. kr. til annonceomsætningen i Danmark

Den samlede digitale annonceomsætning i Danmark tog efter beskeden vækst på 3,3 pct. i 2020 et kvantespring på 19,3 pct. sidste år. Størstedelen af væksten tilfaldt Google og Facebook, viser den årlige rapport ”Online Markedsstatistik 2021”. Danske Medier kalder udviklingen bekymrende.
Facebook og Google tjene stadig flere penge på digital annoncering i Danmark sidste år. | Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
Facebook og Google tjene stadig flere penge på digital annoncering i Danmark sidste år. | Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

De to internationale techselskaber Google og Facebook tog sidste år en større luns af den samlede digitale annonceomsætning i Danmark, viser rapporten ”Online Markedsstatistik”, som brancheorganisationerne Danske Medier og Kreativitet og Kommunikation har udgivet onsdag.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også