MediaWatch

Annoncemarkedet ramte ny milepæl sidste år efter digital acceleration

Den samlede omsætning fra annoncesalget i Danmark steg sidste år med knap 15 pct. i forhold til 2020 og landede 1,4 mia. kr. over niveauet fra før corona. Væksten var hovedsageligt drevet af digitale reklamer, viser rapport om det danske reklamemarked i 2021.

Det danske annoncemarked tog sidste år revanche efter et fald i 2020 som følge af coronapandemien og landede på 15,5 mia. kr. Et spring på 15 pct. fra 2020 og næsten ti pct. fra 2019.

Det viser rapporten Det Danske Reklamemarked 2021, som er udarbejdet af svenske Institut för Reklam- og Mediestatistiks (IRM), der står bag årlige undersøgelser af det skandinaviske reklame- og mediemarked. Undersøgelsen er udarbejdet sammen med brancheorganisationerne Kreativitet og Kommunikation og Danske Medier Research.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs