MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T.’s nye ansv. chefredaktør blev præsenteret, millionforlig satte spor i TV 2’s kvartalsregnskab, Gads Forlags digitale vækst tog spurten i 2021, og vi satte gang i ny serie om innovation i medier. Vil du være med, når vi runder de største mediehistorier her på sitet i ugens løb, så er det her, det sker.

Foto: Bjarke Ørsted/Berlingske Media

Påsken cuttede en dag af uge 16, som på trods af sin knappe længde har været en af de større nyhedsuger på mediefronten. Lad os springe direkte ud i det, så du kan komme ud og slænge dig på en græsplæne i solen.

Det ville være skørt at lægge ud med andre historier end ugens største - at B.T. efter ca. fire måneder med Jonas Rathje som konstitueret ansv. chefredaktør får en tidligere Ekstra Bladet-chefredaktør i front. Onsdag morgen stod det klart, at det bliver Pernille Holbøll, som midt maj tiltræder stillingen som ansvarshavende på tabloidavisen, der som bekendt mistede sin seneste person på posten i december, da Michael Dyrby gik af i kølvandet på en metoo-dokumentar om TV 2. Hun overtager en forretning, der er presset på flere områder.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs