MediaWatch

Grakom skifter pressechef efter få måneder

Organisationen for kommunikations-, design- og medieproduktionvirksomheder har hentet ny pressechef, få måneder efter den tidligere kom til.

Kasper Jessing, pressechef, Grakom | Foto: PR, Grakom

Kasper Jessing er ny pressechef i Grakom, som er interesseorganisation for virksomhederne inden for kommunikation, design og medieproduktion.

Den nytiltrådte pressechef er uddannet fra Journalisthøjskolen i Aarhus i 2007. Han har senest arbejdet i Skatteministeriet og har før det haft en længere karriere i DR på bl.a. nyhedskanalen DR Update, TV Avisen og P3 Nyheder.

Kasper Jessing tiltrådte 1. september, og han afløste Troels Hein Bünger, der kun nåede at bestride posten som pressechef i ganske få måneder. Han kom til Grakom i foråret fra en stilling som økonomisk journalist på Børsen.

Grakom skiftede tidligere på året navn fra Grafisk Arbejdsgiverforening. Foreningen repræsenterer lidt over 500 virksomheder.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplever, at ledelsen nu åbner for forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, fortæller ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs