MediaWatch

Producentforeningen ansætter kommerciel vicedirektør

Nyoprettet stilling skal styrke Producentforeningens interne og eksterne profil og skærpe de kommercielle aktiviteter.

Producentforeningen har ansat Jan Neiiendam i en nyoprettet stilling som vicedirektør, skriver foreningen på eget site.

Det sker for at styrke foreningen internt og eksternt og løfte foreningens kommercielle aktiviteter.

Producentforeningens direktion og daglige ledelse vil således tegnes af Klaus Hansen som administrerende direktør og Jan Neiiendam som vicedirektør.

"Jeg glæder mig meget til at få Jan Neiiendam i ledelsen af foreningen. Jan har en mere kommerciel baggrund end jeg har, og det er klart min forventning, at han kan videreudvikle foreningen og fremtidssikre organisationen både internt og eksternt, siger Klaus Hansen, direktør i Producentforeningen.

Jan Neiiendam har arbejdet sammen med Producentforeningen siden 2009, hvor han blev projektdirektør for Computerspilzonen, som Producentforeningen sammen med en række partnere stod bag. Jan Neiiendam fortsætter som arbejdende bestyrelsesformand for Interactive Denmark, og arbejdet med at ansætte en ny projektdirektør er sat i gang.

Erstatningskrav på vej mod TV 2 i sag om bryllups-serie 

Jan Neiiendam kom til Computerspilzonen fra en stilling som administrerende direktør hos Egmont Serieforlaget og har tidligere været hos bl.a. Hasbro Nordic og Icon Medialab.

Ledelsen af Producentforeningen fordeler ansvaret mellem sig, således at direktøren har ansvaret for at videreudvikle foreningens politiske profil med henblik på at sikre størst mulig politisk opbakning til rammebetingelser, der kan medvirke til vækst i branchen.

Producentforening: Ingen frygt for næste udlodning

Producentforening beskylder TV2 for aftalebrud 

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs