MediaWatch

Producentforening: Ingen frygt for næste udlodning

Efter sag om millionsnyd for op mod 100 mio. kr. kan producenter frygte for den næste udlodning af rettighedsmidler. Men det er der ingen grund til, lyder det fra Producentforeningen.

Klaus Hansen, direktør i Producentforeningen | Foto: pressefoto

Medlemmerne af Producentforeningen skal ikke være bange for, om de får deres penge ved den næste udlodning af rettighedsmidler. Det til trods for, at foreningen mener at have konstateret snyd med midlerne for op mod 100 mio. kr.

Producenforeningen har nemlig overtaget rettighedsforvaltningen med Registrering Danmark, som står for det praktiske arbejde i forbindelse med indsamling af penge fra Copydan, opgørelse af rettighedshavernes andel samt udlodning af midlerne.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs