MediaWatch

Berlingskes "permanente folkemøde" i luften

Op til åbningen af Folketinget lancerer Berlingske den nye politiske satsning, Politiko.dk, i dag.

Foto: Berlingske

Få dage før åbningen af Folketinget åbner Berlingske det nye Politiko.dk, der har som ambition at blive indgangén til den politiske dækning og debat p ånettet.

Det skriver Berlingske i en meddelelse.

"Der er brug for overblik. Der er brug for én indgang til den politiske dækning og debat. Der er brug for et fælles mødested. Det åbner vi i dag," siger Nikolaj Rytgaard, redaktør på Politiko.dk som han kalder "det permanente folkemøde på nettet" med reference til det årlige folkemøde på Bornholm, der samler politikere, organisationer, medier og lobbyister.

Politiko.dk byder ifølge Berlingske bl.a. på klassisk nyhedsjournalistik, analyser, blogs, tweets, web-tv og satireindslag.

Berlingske vil sælge lobbyplads på nyt site for 25.000 kr.

Desuden er der en række faste elementer, der bl.a. følger bevægelserne i meningsmålingerne, giver overblik og anbefalinger af  aktuelle nyheder og debatter, samt en spørgetid, hvor folkevalgte stiller op til debat.

Kommercielt satser Politiko.dk bl.a. på profilsider, hvor personer, partier og interesseorganisationer kan købe sig til taletid og -plads for 25.000 kr. om måneden.

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs