Ét samlet sted for den politiske debat er ambitionen, når Berlingske lancerer ny satsning på den politiske dækning. Det skriver Berlingske i en pressemeddelelse.
Siden Politiko.dk skal gå i luften til oktober og nå ud til de politik-interesserede danskere, der dagligt holder sig opdaterede om dansk politik. Siden bliver i sit design særligt henvendt til mobilbrugere.
“Vi åbner ganske enkelt Danmarks permanente politiske folkemøde. Vi synes ikke, det er nok med et par dage om året at have 'juleaften' på Bornholm for de politisk interesserede, og vi synes hele Danmarks befolkning skal kunne deltage”, siger ansvarshavende chefredaktør for Berlingske, Lisbeth Knudsen, i pressemeddelelsen.
Et af Politiko.dks trækplastre bliver, at den giver interessenter som partier, interesseorganisationer og offentlige institutioner mulighed for at købe sig adgang til profilsider. Fra dem får man mulighed for at publicere artikler, analyser, blogindlæg og rapporter.
Linker til andre medier
Berlingske sætter nyansættelsen Nikolaj Rytgaard, der kommer fra Jyllands-Postens politiske redaktion, i spidsen for Politiko.dk. Siden skal også selv levere nyheder, baggrundshistorier og samtidig være platform for den politiske debat, hvilket blandt andet også indebærer, at siden vil linke til andre mediers politiske dækning.
“Politiko.dk vil sprænge rammerne for, hvordan man kan engagere sig i debatter. Her vil alle kunne blande sig i debatten, og her kan politikere, erhvervsfolk, lobbyister og debattører konkurrere om at sætte den politiske dagsorden, hvis argumenterne er gode nok”, siger Berlingskes chefredaktør Tom Jensen i pressemeddelelsen.
Læsertal: Hårdt halvår for Berlingske og Fyns
Belgiere kaster sig først over Berlingske i 2015
Msn.dk opruster med Berlingske og Ritzau-nyheder
Berlingske nupper ny social media-redaktør fra JP