MediaWatch

Tidl. annoncechef vender tilbage til Berlingske

Berlingske Media henter digital annoncechef i mediebureauet MEC, og som tidligere har siddet i stillingen på Berlingske.

42-årige Anders Høgh Laursen bliver ny digital annoncechef i Berlinske Media. Det skriver koncernen i en pressemeddelelse.

Anders Høgh Laursen kommer han fra en stilling som strategisk chef i mediebureauet MEC, som han skiftede til i 2011 efter at have været ansat i Berlingske Media i et år som digital annoncechef.

Nu vender han tilbage til kontoret i Berlingske Media og får her ansvaret for det digitale annoncesalg i koncernens nationale titler, der tæller Berlingske, BT og Weekendavisen. Derudover driver Berlingske Media en række regionalaviser i Midtjyske Medier.

Anders Høgh Laursen er uddannet cand.merc. i international markedsføring fra Syddansk Universitet og har tidligere arbejdet for Egmont og mediebureauet Mediaedge:CIA.

Han skal referere til Berlingske Medias annoncedirektør Henning Andersen.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplevelser, at ledelsen nu åbner for reelle forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, bekræfter ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs