Readly henter tidl. Bonnier-chef

Svenske Readly, der er blevet kaldt "Spotify for magasiner", henter tidligere Bonnier-chef til ny post som international salgschef.
Foto: Pressefoto, Readly
Foto: Pressefoto, Readly

Den svenskbaserede digitale magasinkiosk Readly, der har udmeldt planer om en dansk lancering inden et år, har netop ansat en tidligere Bonnier-chef til at stå for kioskens internationale ekspansion. Det skriver Readly i en pressemeddelelse.

Readly har til sit internationale selskab, Readly International, hyret Joakim Bergman, der i foråret forlod en stilling som salgschef i Asien for Bonniers magasinformat Mag+ og international magasinsalgschef for Asien og Mellemøsten for Bonnier International Magazines AB.

I Readly tiltræder han en nyoprettet stilling som salgschef for Europa og Asien. Readly er allerede introduceret på det amerikanske marked, bl.a. med en række amerikanske Bonnier-titler i porteføljen, og har planer om at ramme Storbritannien i løbet af foråret. Det er de aktiviteter og selskabets videre ekspansion, herunder altså muligvis i Danmark, Joakim Bergman får ansvaret for.

Joakim Bergman har mere end 10 års erfaring fra Bonnier-koncernen.

Magasinmastodonter: Lad os se, hvad Readly kan
Spotify for magasiner: Vi er i Danmark om et år
Magasinernes svar på Spotify har Danmark i kikkerten
Global: Svensk "magasin-Spotify" lancerer i USA 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også