Myndighederne godkender bureaukøb

Konkurrencestyrelsen har godkendt bureaugruppen Dentsu Aegis Networks køb af dansk digitalt bureau.
Foto: Thomas Borberg/Polfoto/Arkiv
Foto: Thomas Borberg/Polfoto/Arkiv

Det japansk ejede mediebureau Dentsu Aegis Network offentliggjorde i juni købet af det danske digitale bureau Magnetix. Den handel er nu blevet godkendt af konkurrencemyndighederne, oplyser Dentsu Aegis Network i en pressemeddelelse.

"Vi glæder os til at smøge ærmerne op og endelig komme i gang med integrationen af Magnetix i vores forretningsmodel. Magnetix bidrager til en udvidelse af kerneforretningen, og de produkter som det digitale reklamebureau Isobar allerede tilbyder, og vi kan mærke på vores kunder, at de er begejstrede for vores digitale oprustning," udtaler Lars Bo Jeppesen, CEO, Nordics, Central and Eastern Europe, i meddelelsen.

Magnetix blev stiftet i 2000 af Martin Bochineck og Christiana Rind Helsbro, og siden er bureauet vokset til 130 medarbejdere. Rent formelt bliver Magnetix en del af Dentsu Aegis Networks digitale bureau Isobar. De to stiftere kommer til at udgøre ledelsen i Isobar i Norden.

Opkøbet betyder, at mediebureaugruppen fremover kan tilbyde teknologiske platforme, som gør brug af kundens egne datakilder til at bygge digitale webløsninger og programmer.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også