Dansk mediebureau udvider forretningen

Et nyt softwareværktøj har betydet, at salget af medieplaceringer ikke længere er OMIs mest fremgangsrige forretningsområde.

Det begyndte som en god idé, men nu er det blevet en selvstændig forretningsenhed i det danske mediebureau OMI. Et softwareværktøj udviklet til bilbranchen, AutoCrm, som gør det nemt for bureauets kunder - bilforhandlere og -importører - at måle udbyttet af deres investerede marketingkroner og samtidig giver dem et digitalt salgsværktøj. Det skriver Berlingske Business.

Udviklingen er kommet som følge af den digitale revolution af erhvervlivets, hvor reklamebranchens grænser mellem reklame- og mediebureauer, digitale bureauer og konsulenthuse er blevet stadig mere udviskede.

I OMI opstod idéen til at udvikle mediebureauet i en ny retning på baggrund af et samarbejde med bilmærket Citroën, hvor begge parter savnede et kampagne-effektsystem.

Det valgte OMI så selv at udvikle, hvilket i dag har udmøntet sig i udvidelsen af bureauet med softwareselskabet AutoCrm, der er et fuldt automatiseringssoftware inden for marketing og salg til autobranchen. Værktøjet benyttes i dag af syv bilmærker i tre lande ifølge Berlingske Business.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også