Rapport: Facebook sætter sig tungt på medietronen

Sociale medier med Facebook i spidsen vokser som nyhedskilde. Sammen med en øget udbredelse af adblockere, presser udviklingen nyhedsmedier, viser ny rapport fra Reuters Institute.
Foto: PR/Facebook
Foto: PR/Facebook

Mark Zuckerbergs drøm om at gøre Facebook til internettets centrale omdrejningspunkt ser ud til at lykkes – i hvert fald på medieområdet. Det viser den årlige udgave af rapporten Digital News Report fra Reuters Institute på Oxford Universitet, som bliver offentliggjort i dag.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også