MediaWatch

Rapport: Facebook sætter sig tungt på medietronen

Sociale medier med Facebook i spidsen vokser som nyhedskilde. Sammen med en øget udbredelse af adblockere, presser udviklingen nyhedsmedier, viser ny rapport fra Reuters Institute.

Foto: PR/Facebook

Mark Zuckerbergs drøm om at gøre Facebook til internettets centrale omdrejningspunkt ser ud til at lykkes – i hvert fald på medieområdet. Det viser den årlige udgave af rapporten Digital News Report fra Reuters Institute på Oxford Universitet, som bliver offentliggjort i dag.

Rapporten er baseret på onlineinterviews med 50.000 brugere på tværs af 26 lande, og den viser, at 51 pct. ugentligt benytter sociale medier som en del af deres nyhedsforbrug. I Danmark er udviklingen endnu mere markant. Herhjemme bruger 56 pct. sociale medier til at holde sig orienteret om de seneste nyheder.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs