MediaWatch

Annoncesalget fortsætter ufortrødent sin digitale vækst

Digitale medier vokser som annonceplatforme, mens printannoncering fortsatte sin tilbagegang, viser ny oversigt over mediemarkedet i 2015.

Annoncering på digitale platforme oplevede stor vækst i 2015, mens adresseløs annoncering havde stor tilbagegang. | Foto: Ulrich Borch/POLFOTO/Arkiv

Omsætningen på mediemarkedet steg sidste år med 200 mio. kr. Det viser brancheforeningen Kreativitet & Kommunikations Medieindex, der dækker reklameomsætningen i 2015 baseret på indberetninger fra mediebureauer.

Samlet set omsatte mediemarkedet for 4,86 mia. kr., og det er en stigning på 4 pct. sammenlignet med 2014.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Nent skifter navn

Med nyt navn vil virksomheden signalere et strategisk fokus på streamingtjeneste, lyder det i en pressemeddelelse.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs