MediaWatch

Annoncesalget fortsætter ufortrødent sin digitale vækst

Digitale medier vokser som annonceplatforme, mens printannoncering fortsatte sin tilbagegang, viser ny oversigt over mediemarkedet i 2015.

Annoncering på digitale platforme oplevede stor vækst i 2015, mens adresseløs annoncering havde stor tilbagegang. | Foto: Ulrich Borch/POLFOTO/Arkiv

Omsætningen på mediemarkedet steg sidste år med 200 mio. kr. Det viser brancheforeningen Kreativitet & Kommunikations Medieindex, der dækker reklameomsætningen i 2015 baseret på indberetninger fra mediebureauer.

Samlet set omsatte mediemarkedet for 4,86 mia. kr., og det er en stigning på 4 pct. sammenlignet med 2014.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs