MediaWatch

Digital annoncefusk koster virksomheder milliarder

Virksomheder betaler milliarder af kroner for klik på annoncer, som imidlertid kun bliver set af robotter på nettet.

7,2 mia. dollar kommer virksomheder i 2016 til at spilde på online marketingskampagner, der aldrig bliver set af andre end såkaldte bots – computerprogrammer, der giver sig ud for at være en menneskelige bruger.

Det skriver Financial Times med henvisning til en ny undersøgelse fra den amerikanske brancheorganisation Association of National Advertisers og virksomheden White Ops, der undersøger annoncesnyd på nettet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs