MediaWatch

Tidligere SAS-ansat sigtet i Se og Hør-sag

En tidligere ansat i SAS er blevet sigtet for at videregive oplysninger om kendte flyrejser til Se og Hør. Den sigtede mener ifølge Radio24Syv, at sagen er forældet

Radio24Syv kan i dag fortælle, at en tidligere ansat i SAS er blevet sigtet for at have videregivet oplysninger om de kendtes flyrejser til ugebladet Se og Hør.

MediaWatch har talt med den sigtedes forsvarsadvokat, der bekræfter oplysningerne:

”Jeg kan bekræfte, at politiet har sigtet en tidligere ansat i SAS, som jeg repræsenterer. Jeg mener ikke, at der er grundlag for en sigtelse, og det er min opfattelse, at sigtelsen vil blive frafaldet. Og hvis politiet mod forventning tiltaler min klient, er jeg overbevist om, at han bliver frifrundet,” siger Morten Bjerregaard Nielsen, forsvarsadvokat i Bjerregaard Advokatfirma.

Ifølge Radio24Syv-programmet "Reporterne" erkender den sigtede at have givet oplysninger videre til Se og Hør i en række tilfælde, men nægter sig formelt skyldig, da han mener, at sagen er forældet.

Københavns Vestegns Politi har ingen kommentarer til sagen.

I forvejen er otte andre personer sigtede i sagen om Se og Hør. Det drejer sig om Se og Hørs tidligere chefredaktører Kim Henningsen og Henrik Qvortrup, tidligere udgiverredaktør Per Ingdal, fire andre ansatte eller tidligere ansatte på Se og Hør, tys-tys-kilden samt Aller Media.

Da Se og Hør-sagen kom frem sidste år, påstod tidligere Se og Hør-journalist Ken B. Rasmussen, at ugebladet havde en central kilde i SAS. SAS undersøgte efterfølgende påstanden, men kom ikke frem til noget resultat.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs