MediaWatch

Netflix satser på Youtube-stjerner

Netflix vil nå de unge seere ved at satse på film med kendte Youtube-stjerner i hovedrollerne

Foto: Paul Sakuma/AP/Polfoto/Arkiv

Den amerikanske streamingtjeneste Netflix går nu målrettet efter at nå de helt unge medieforbrugere. Det skriver The New York Times.

En af de nye film, som snart kan ses på tjenesten, er "Smosh: The Movie", der har Youtube-stjernen af samme navn i hovedrollen. Også Youtube-kendisserne Jenn McAllister og Lauren Luthringshausen bliver der satset på. De spiller med i filmen "Bad Night".

Erik Barmack, Netflix’ vicepræsident for globalt indhold, mener, at mens udbuddet af tv og film for børn er stort, mangler der programmer, der specifikt er henvendt til teenagere.

"I on-demand-verdenen er der ikke ret mange gode tv-serier og film, der er henvendt til det publikum. Det er både en mulighed og en udfordring," siger han til New York Times.

De to føromtalte film har fået særdeles middelmådige anmeldelser, men det ryster ikke Erik Barmack, der hæfter sig ved, at filmene er henvendt teenagere og ikke nødvendigvis falder i alles smag.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs